duminică, 20 septembrie 2009

Vorbe auzite pe strada

Gata, nu ma mai chinui sa scriu in alte limbi decat cea care ma satisface cel mai mult, in consecinta in romana in 99% din cazuri. Imi cer scuze pentru cei ce-ar vrea sa inteleaga si nu-nteleg nici macar scuzele de-acum.
In schimb mi-am propus altceva, n-ar trebui sa mai dau gres, pentru ca e relativ simplu. Merg pe strada sau stau cu oamenii si deodata aud ceva scos din context tare comic. Si uit, stau jumate' de zi fara succes, asa ca de-acu' imi scriu imediat pe carnetel, in telefon, ma inregistrez, vad cum fac, imediat ce aud stochez pe undeva si o aduc pe blog. Am ratat cateva dar aseara mi-a ramas una. Ma rog, aseara m-am plimbat prin centru de mi-au trecut calcaile prin pingea, dar s-a meritat, am vazut oameni dansand pe muzica medievala si oameni de rand asa si actori imbracati in targoveti, Alecandru Ioan Cuza, Spiru Haret, Avram Iancu, femei de la tara etc - asta la BNR, am mers pe Lipscani si erau o gramada de puncte de unde iti puteai lua gablonturi, la teatrul de comedie in fata puteai sta pe jos, pe niste perne, au fost niste scurt metraje am uitat de cine :(. La Palatul Sutu am intrat, mi-a placut oglinda imensa de cum urcai pe scari, nu mai fusesem, expozitia permanenta parea sa fie de numismatica, restul erau poze si harti d'ale Bucurestiului de odinioara, de fapt, am observat ca toate muzeele aveau tematica asta: dha. La piata de la Ateneu se intampla ceva Jazz as zice eu, dar nu m-a atras asa tare, m-am indreptat catre Muzeul National al Literaturii Romane si am avut norocul sa nimeresc la un concert tare dragut, erau relativ putine persoane, un concert cu Radu Captari si Igor Caras Romanov, de muzica tiganeasca ruseasca, frumos tare canta baietii aia, deja imi clocoteste sangele in vine ca tocana de rosii pe foc, cans i-am auzit am crezut ca pocnesc. In Constitutiei am prins finalul concertului pe care l-au sustinut Angela Gheorghiu si Vlad Mirita, frumos, o paranteza, Oprescu a multumit Angelei, orchestrei, lui Vlad si urma sa il prezinte pe Critian Mugiu, care intr-un mod complet flegmatic a zis: "Multumesc, ... daca ma angajati pe mine sa organizez evenimentul ar fi iesit mai bine... Modul de promovare a acestui film e neconvetional, nu stiu daca s-a mai facut asa, domnul primar trebuia sa umple spatiul de 20 de minute pana la artificii ca sa nu ramana gol". Mi s-a parut funny. Este vorba despre "Amintiri din epoca de aur", o comedie, din care dupa cum zic, am vazut primele 20 de minute. N-am stat sa vad si artificiile, desi le-am vazut asa in drum spre Muzeul National de Arta Contemporana, care este in Casa Poporului, in spate, se intra pe la 13 Septembrie, adica dinspre Marriot. Fain, te controleaza ca la aeroport cand intri, mi-a amintit de Reichstadt din Berlin, am vazut acolo proiectii de tot felul, in Hamburg avea parte des de asa ceva, un fel de documentare plicticoase, poti sa alegi intre mai multe, asculti in casti sau e o camera separata pentru fiecare. Zic plicticoase pentru ca iti ia destul de mult timp sa tragi o concluzie, mai ales cand sut interviuri. Mi-a atras atentia in schimb unul (din 6) pe tema Disobedience . Era filmat direct in strada, tineri care si-o luau nashpa, adica mureau pe capete, in Argentina, din 2001 era filmat, se indreptau oamenii spre un razboi civil sau asa ceva si dadeau vina pe SUA pentru situatia economica, sociala in care se afla. Asta am inteles eu din cat am stat acolo 15 minute. Imaginile erau puternice orisicat.
Un program detaliat si exact ce si cum s-a desfasurat gasiti prin alte parti, io zic ce-am facut singura sambata seara.
Pare ca n-are nici o legatura ca expresia mea, da' are. Intr-un final zic hai la observatorul astronomic. Honey zice hai ca te mergi cu noi cu masina si poate mergem si noi. Prietenul cu masina mai avea inca doi prieteni in masina si cu noi doua flori inghetate, la observator aglomerat si coada asa, decidem ca nu stam. Ei vorbeau despre alte cunostinte comune, de eu nu le stiam, deci nu prea eram atenta la ce se discuta si numa aud: "Normal, pai daca f..t amadoi aceeasi femeie!" Ca sa va satisfac curiozitatea, se pare ca era vorba despre un prieten care a iesit cu fostii colegii de liceu si a chemat numai pe un altul cu el (cei din masina erau cam invidiosi).Acuma n-am inteles daca aveau o iubita comuna, daca era o gluma, daca era o fufa pe care o impumutau de la unul la altul da' o sa ma interesez.

Niciun comentariu: